В началото за патологията . . .

Думата "патология" буди у всеки един човек на първо време доста неприятни мисли, а аз бих добавил, както всяка една медицинска професия.

Но "патолог" . . . далеч не означава "касапин" или "месар", защото основната асоциация на тази дейност е винаги следващата дума АУТОПСИЯ.

Сигурен съм, че няма да ми бъде лесно да убедя не медиците, че аутопсиите далеч не са основното занятие на патолога, но истината е именно такава . . . а иначе времето ще покаже дали съм успял /мразя клишета/ дали съм бил прав!

неделя, 8 ноември 2009 г.

ОБЩОТО МЕЖДУ ПЕКИН, ПАТОЛОГИЯТА И месец СЕПТЕМВРИ



Ако някой преди 7 или 8 години ми беше казал, че ще летя до Китай, просто щях да се засмея и да кажа "Аз - никога!". Но не защото изпитвам някаква невероятна фобия от летене, а по-скоро защото не вярвах как една детска и доста позабравена мечта ще се сбъдне и то на фона на специализацията ми . . .
. . . на 22 септември излетях с дестинация София - Москва - Пекин и станах част от нещо, което се помни винаги - 19ят Световен конгрес по гастроентерология, онкология и хирурггия на едноименната Международна асоциация. Три дни в които видях онези хора, за които иначе бях чел само в статии, три дни изпълнени с много медицина, вековна история и спомени . . . и малко носталгия, но само малко /вероятно заради часовата разлика/.
В РЕЗЮМЕ: един спомен за цял живот . . .следва продължение

Няма коментари:

Публикуване на коментар